Monday, August 27, 2007

tenet yang lembab...

sudah hampir seminggu aku tidak menjengguk blog ku... banyak cerita yang hendak dikongsikan... aku terlalu sibuk dengan program satu suara satu hati sebagai biro publisiti... untuk tanggungjawab itu.. aku haruslah menebalkan muka ku untuk "mencapap" di serata kolej. naseb baik muka aku nie muka tembok.. hue..hue.. :) pada minggu ini jugak lah aku harus melangkapkan 3 presentasi untuk mata pelajaran broadcasting dan current issue in malaysia... macam orang gila aku menyiapkan segala tugas itu... namun ku tabahi jua... dari hari khamis aku tidak menemui kawan baik ku.. isham... aku jua telah mengecewakan sahabat akrab ku... riz... huh.. mana masa aku telah pergi... bagaimana harus aku membahagikan masaku.. argh... semua nya salah aku... kalau aku tak mengambil sikap sambil lewa untuk menyiapkan tugasa pasti aku tidak mengalami kekanggan masa seperti ini. rindu terhadap isham semakin membuak-buak... tak sabar rasanya ku ingin bertemu dengan nya... riz... aku tidak mempunyai nilai tambah kredit untuk menghubungimu... maaf wahai teman.. aku ingin berkongsi masalah mengenai tugasan berkumpulan yang harus aku siapkan bersama ahli kumpulan yang lain... kami telah membahagi2kan tugas.. aku acapkali mengingatkan mereka mengenai tugasan mereka... jawapan yang ku dapat hanyalah "chill lah elle..." dengan jawapan sebegitu aku mengharapkan akan ada nya kejutan yang mengembirakan aku namun... hampa... pada hari presentasi... semua ahli kumpulan ku tidak menghadirkan diri.. bagimana harus aku melakukan presentasi? nasib baiklah en muiz memahami situasi diri ini.. huh.. aku diarahkan supaya menghatar tugasan yang perlu aku siapkan yang lain nya diatas tanggungjawab ahli kumpulanku yang lain... ar perdulikan itu semua... jika ku bersimpati pasti aku akan dipijak2... aku harus tegas kali ini... HARUS... bukan tak bersimpati... tapi aku harus bertegas... atas nama sahabat yang ingin kejayaan bersama... aku harus mengingatkan mereka... argh... bergitu kejam diriku.. tapi... itu peringatan supaya aku dan mereka tersedar dari mimpi indah... huh... erm..
akhir nya pada malam isnin aku bertemu jua dengan is... erm... terlerai segala rindu... erm.... ada nya is maka ada tempat aku untuk meluahkan permasalahan yang terbuku dihati... huh... belum habis presentasi kes broadcasting... budak-budak kelas aku dikejutkan dengan presentasi mengejut dari pensyarah current issue... huh... menggelopong aku dibuatnya... huh... pada mas yang sama, sepanjang minggu lepas dan awal minggu ini aku harus membuat publisiti untuk event kiteorg... event yang sangat best dan akan ku pahat di lubuk hati ini... MALAM AKUSTIKA... menyingkap kenangan yang terindah... berbalik kepada cerita presentasi tadi.. huh... setengah gila aku menyiapkan tugasan itu... nasib baiklah aku dah carik bahan... dah download video.. kalo tak? mampus lah jawabnya....
pada hari yang sama aku terkantoi dengan lecturer current issues aku.. aku bilang mahu ke tandas mahu buang air kecil... memang benar aku ingin membuang ari kecil sambil2 mengasapkan diri.. tapi malang tak berbau dan naseb tak menyebelahi aku.. terkantoilah aku..
risau gak..
tapi takpe..
aku terkantoi setelah menyiapkan presentasi aku..
taklah effect markah...
heheh....
oklah.. itu lah kisah hidup aku sepanjanh lewat minggu lepas sehingga awal minggu ini...
to be continue....

No comments: