Wednesday, August 22, 2007

Selasa yang pelbagai...

hari ini aku dikejutkan dengan satu panggilan. Panggilan dari orang yang tak pernah terlintas dalam kotak fikiran ku... ABANG EZRUL... akhirnya aku mengakui wujudnya seorang lelaki yang bernama abang. perasaan yang berbau didalam mindaku... di lubuk hatiku terasa pilu. aku cuba mempertahankan ego ku.. ah... bertahan elle... bertahan... namun jatuh jua titisan air jernih dari mata ku.. ah... biarlah berakhir segalanya semalam.. noktah... usah difikirkan lagi. aku terus mandi dan bersiap untuk kekelas en.jem.. erm.. sangat best kelas tue.. hue..hue... aku mendapat kejutan lagi... teman sefakulti mengunjungiku... CINTA... ya.. dia berbicara tentang cinta. aduh.. dikecewakan oleh insan bernama kekasih. setelah 5 tahun menjalinkan hubungan namun teman nya dengan senang sewenangnya mengatakan "awak tidak pernah memahami saya"... alasan apakah itu... setelah 5 tahun berlalu die pergi dengan alasan yang begitu bodoh hanya kerna ornag ketigan.. kenapa tak dibilangkan saja kepada MEL yang kau sudah tertarik dengan wanita itu.. mengapa harus diberi alasan bodoh!!! MENGAPA!!! tegar kau menyakiti hati dan perasaan insan yang menyayangi mu.. arghhh... MEL ku doakan kau tabah dan selalu cekal menghadapi dugaan hidup... anggaplah ini sekadar warna hitam yang menconteng kain putih mu yang berwarna warni itu... tak mengapa sahabat... buat lah ia sebagai sandaran dan pedoman agar menjadi petunjuk buat mu dimasa hadapan. hampir sejam aku mendengar wanita manis itu meluahkan perasaan. sedih.. tidak tertanggung rasa aku jika aku di tempatnya.. namu dia tabah... jauh dilubuk hati nya aku tak tahu... malam menjelang tiba.. kami pelajar semester 4 harus mengikuti program yang dianjurkan pihak kolej yang bertajuk "SEMANGAT JATI DIRI DAN NEGARA". bosan... penceramah keluar topik akibat dek keghairahan bercerita benda lain... abaikan itu... malam merangkak tua untuk melabuhkan tirainya... untuk digantikan dengan hari rabu yang baru. setelah hampir 2 hari, kini baru aku mampu bertemu dengan teman seRENSEKkan ku.. Is... kami pergi minum petang bersama di tempai kebiasaan, KANDANG! panjat adalah rutin yang biasa... hilang rinduku bersamanya... sekian dulu... apa yang berlaku hari rabu akan ku ceritakan kelak...
assalamualaikum...

No comments: