Monday, August 13, 2007

JIWA

Assalamuaikum dan selamat sejahtera….

Lama kira nya aku tidak mencoret sesuatu untuk tatapan kalian…. 9 mei 2007 merupakan hari terakhir aku menduduki perperiksaaan untuk semester ini.. malam merangkak pagi, jam menunjukan tepat pukul 3:05 pagi tapi aku tidak langsung merasa mengantuk… baru sahaja aku di kejutan pesanan ringkas dari seorang kenalan yang tidak mungkin aku menghantar pesanan ringkas kepada ku sekiranya tidak ada perkara penting untuk dibualkan… hue..hue.. rindu terasa semakin membuak-buak terhadap kenalan ku itu tapi apakan daya ianya sudah lama berakhir. Pagi nanti aku akan bertolak ke shah alam pula. Mengapa aku tidak boleh tidur? Mengapa? Bukankah aku harus bangun seawall pukul 6 pagi untuk balik ke shah alam.. ahh…. Aku pon tak mengerti… selepas sahaja tammat perperiksaan psychology petang nanti, aku akan terus pulang ke rumah namun bukan di sri rampai macam selalu tetapi di damansara… lama kiranya aku tidak berkunjung ke rumah kak yati. Kalau tidak kerana ingin menolong nya mungkin aku tidak akan kesana. Huh… aku semakin terasa kekosongan… kosong yang teramat. Tak tahu kenapa… mungkin cuti semester bakal menjelma… seperti biasa kenalan aku akan terus meminggirkan aku.. ah… bosan nya… dimanakah teman-teman dikala aku memerlukan mereka disisi… biarkan… adapt manusia.. bergitulah hendaknya… mungkin keputusan aku untuk ke damansara TEPAT. Mungkin aku boleh meluangkan waktu disana bersama Daniel(anak sedara aku yang kecil itu). Tapi bosan jugak, tak ada cyber café disana… huh… serba tak kena.. asyh akan pulang ke kuching. Ah.. rindunya aku untuk kesana tapi masa tidak mengizinkan aku untuk pergi. KUSUT sebenarnya kepala otak aku ketika ini. Aku mahu tidur tapi bagaimana? beraneka benda yang berada di kotak fikiran ku… exam, family, friends, enemy, strangers dan bermacam-macam lagi… mungkin benar kata miss mel that I don't have goal in life. Aku merindui calvin, mak ayam, Lydia, asyh, kak wani, didi, mierul, faliq, harry potter, abg syed, sal, romie, juan, kak is, kak neby, sham, my housemate especially acap, my besh fwen riz and dhan, also matt and rensek, who else? I miss everyone. Ohw alangkah baek nya sekiranya aku boleh bersama-sama kak mi ketika ini… hubungan aku dgn nya bergitu utuh. Aku harap dia akan ke KL apabila cuti sekolah nanti. CINTA? Bosan la nk bercerita tentang cinta. KEHIDUPAN? Aku pon tak tahu nak mula dimana untuk bercerita tentang kehidupan aku ini… it complicated. Huh… mungkin kepala otak aku terlalu SESAK untuk aku terus menulis. Tapi aku tak tau apa harus aku lakukan sekiranya aku berhenti menulis. Mata belum menunjukkan minat untuk tidur walaupun batal telah memanggil seruan tidur, selimut pula sudah menjerit meminta untuk digunaka, manakala katil sudah bernyanyi riang menunggu aku menghempap nya. Tepat 3:33 pagi… semakin aku menoleh melihat jam semakin segar pula mata aku. Aku teringat wajah-wajah yang sudah lama tidak berkunjung ke ruang lega pemikiranku. Wajah cikgu jaya, cikgu sarimah wak, cikgu rosila seli, cikgu noraini, wajah sab, cikgu Michelle, imran, yan, qaris, adlie, zaini, e-kin, eza, stella, azie, aiman… huh banyaknya… aku tercari-cari juga seorang kenalan ku yang bernama SAFARUDDIN TAMBI… dimana dia menghilang… saat dan ketika bersama insan ini tidak mungkin ku lupa… dimanakah mereka yang pernah aku kenali? Dimana? Mengapa lari? Kak zana, kak ju-a, kak maznah, ermy tassa, DLL… dimana kalian? Kalian semua sentiasa berada di hatiku… mungkin akibat kerap kali menukar nombor telifon bimbit menyebabkan kita terputus hubungan… ohw ya…. Aku kepingin sekali berjumpa dengan seorang insan comel yang pernah aku kenali AMIRUL WAFI… dimanakah kau… sayup-sayup kedengaran dicuping telinga ku lagu dangerously in love by Beyonce Knowles, one of my favorite songs. Huh… mungkin ini sahaja yang mampu aku coretkan….


.:eLLe:.
9 MEI 2007
3:51 AM

No comments: