Monday, August 13, 2007

KERINDUAN

23 Dis 2006

Hari ini aku merasakan kebosanan yang amat ketara sekali. Duduk seharian di rumah menyebabkan fikiran ku tidak berfungsi unpama serombong asap yng tersumbat. Huh… semalam aku telah menghabiskan masa ku seharian menemani kakak ku ke pusat membeli-belah lot 10, bb plaza, sungai wang terus ke klcc. Penatnya hanya tuhan yang tahu namun kelelahan itu lenyap apabila aku berada di dalam kesesakan orang membeli-belah. Aku sangat suka 'window shopping'. Lelah bukan penghalangnya. Namun ternyata aku merindukan seseorang yang bergelar teman, kawan jua sahabat. Sudah berapa kali aku berjanji untuk mengunjungi teratak kak nita di pantai hill park... rindunya aku pada wanita itu. NOR ANITA TAHIR… telatah YAN jugak aku rindui…ya RINA entah apa kah kabar sahabat baru ku itu… harap masalah yang menyelubungi fikiran nya sudah mencapai penyelesaian… KOJIE juga bermain dalam fikiran ku… teman se'scanning' ku… hehehe… erm REEZ huh baru beberapa hari yang lepas aku ber 'ym' dengannya… QYUM tah dimana tanpa kabar berita… ABANG RANTAU teman tempat ku berkongsi pemasalahan agak sibuk kerana dia menmanfaatkan cuti semester ini dengan bekerja sambilan… KAKAK atau NAREEM jua amat ku rindui.. ah sekadar berutusan melalui internet tidak mencukupi. DYANA, sudah lama aku tidak menemui kamu.. bercuti ke kuching… ya semua orang balik ke kampong halaman namun aku tetap disini, ditempat yang penuh sesak… SARAH a.k.a mak ayam juga aku rindui… episode blog kali ini berkisarkan rindu… ah rindu pada teman… rindukah meraka kepada aku??? Itu persoalannya.. bilakah akan aku memenuhi janjiku untuk pergi ke rumah kak nita… esok atau bila.. aku akan tetap ke sana kak nita… jangan risau… teman-teman di PUNCAK PERDANA aku sangat merindui kalian. ABG SYED, SAL, ROMIE, EJA, DHAN, FIQ, ASYH, ILYA, SHINE, DAONG, FARISH jua EDY aku merindui ketika kita bersahur dan berbuka bersama-sama di rumah yang ditaja oleh sal… hehehe… rakan-rakan di D2G aku juga merindu kamu semua… semester depan akan menjelma beberapa hari lagi… aku tidak sabar untuk bertemu kalian.. AIMAN, JUAN, AZIE, NOR bila nak lepak di my kampong agik ohw.. rindu kitak orang eh… SAB, ALYA, APIS, AZIE, EZA, LORRITA aku amat merindu zaman persekolahan kita di kelas 5 SEROJA 2.. CIKGU JAYA… yes my chemistry teacher.. u r the best.. hehe.. cikgu yang banyak mengajar erti hidup… HAFIZ jua menghilang entah dimana… AZIM aku sgt merindui waktu kita bersama-sama menghabiskan pagi kita di uptown dulu… GURL juga sudah tidak seakrab dulu hubungan kita… ye la masing-masing sibuk dengan kerja masing-masing.. SAFARUDDIN TAMBI ohh nama ini sangat sukar ku lupakan… seorang lelaki yang kepingin sekali aku temui saat ini… belajar di UKM dlm bidang perundangan ya itulah berita terakhir aku dengar mengenai kau… KAK ZANA, KAK MAZNAH jua menghilang… sedih nya aku… teman serumah ku ACAP, HAIRI, FADLI, AFIQ dan juga ABANG a.k.a SHAM jua amat ku rindui… teman-teman di SMK GREEN ROAD jua masih melekat di hati… YAN, ZAIN, SOBRAJ, ISMAT, KHARIS dan yang lain jua masih segar di ingatan ku, jua tak lupa buat teman di LOWER 6 SCIENCE 5 jua masih dalam ingatan.. ABANG IZAT IZRUL ya ketua pengawas smk green road aku tetap meminati kamu… MOHD IMRAN aku sanga merindui keakraban kita di kelas IT di SMK TAHO dulu.. teman-teman si SMK SEKSYEN 5 WANGSA MAJU aku tidak pernah melupakan kalian… jika diberi waktu dan kesempatan pasti aku bertemu kali… KELUARGA?? Jangan ditanya betapa aku merindui mereka… jika benar-benar wujud seorang pari-pari seperti PUTRI "bawang putih bawang merah" pasti aku pulang ke KUCHING… KAK MI huh aku harap kau berbahagia sekarang… aku hanya mampu mendoakan kebahagiaan mu kakak… ABG ERWAN aku Cuma mengharap engkau mampu memilih yang terbaik… perasaan apakah ini… rindu yang teramat sangat pada kalian… teman-teman MC110 jua sangat aku rindui… dari semester pertama sehingga nak masuk semester ke 3 aku rasa aku cukup mengenali kalian, walaupun tidak pernah bersembang namun kalian aku kenali… aku jua merindui GURU-GURU dan PENSYARAH ku… jika ingin disenaraikan mungkin barisannya amat panjang… CIKGU NORAINI, kau sangat memahami ku… seperti ibu CIKGU ZAITON telah banyak mengembalikan semagatku… semua nya aku masih mengingati kalian…YED… jika mampu ku ulang waktu pasti aku tidak mahu mengenali dirimu kerana kerinduan yang kutanggung sangat menyeksakan…huh panjangnya aku melalut… sebelum aku mengakhiri blog ini Cuma satu yang ingin aku kalian tahu…

SEKALI AKU MENGENALI KALIAN SELAMANYA KALIAN ADALAH KAWAN KU

DAN

SEKALI KALIAN AKU ANGGAP SEPERTI KAWAN SELAMANYA KALIAN DI INGATAN KU

DAN

SEKALI KALIAN DI INGATANKU SELAMANYA KALIAN AKU RINDUI.

.:eLLe:.

2 comments:

Hazwan Hassan said...

erm.. yup!! rindu mmg susah nk tafsir sebenar nye..tp salah satu care nk handle rindu nie = jgn bersendirian.. cari le pe2 jalan utk always rase ade kawan2 kat sekeliling u...huhuhu

Little Brat™ said...


thx