Friday, September 4, 2009

Kembalinya Insomnia


Insomnia kembali lagi, aku risau akan dark circle yang bakal hadir, kulit pasti suram. Ah! Apa cara untuk aku lelapkan mata ini. GLAM keluaran September sudah pun habis dibaca, kandungannya menarik dan muka hadapannya kembali menyuntik semangat selari majalah antarabangsa. Wrida Adnan mengadun majalahnya angkuh sekali. Kagum! Itu hanya mampu ku ungkapkan.

Seteguk demi seteguk minuman ice lemon tea jenama seasons ku hirup. Tangan makin rancak menekan papan kekunci komputer riba sambil dendangan lagu-lagu dari album seumur hidup nyanyi Dafi menjamu pendengaran. Sepuluh ramadhan telah berlalu, aku terasa nikmatnya.


Cuti hari ini begitu tenang, tiada gangguan. Telifon bimbit tidak berdering langsung. Amannya, seharian diteratak sendiri yang disewa amat menenangkan. Esok kembali sibuk bekerja. Keluar pagi dan sebelah malam setelah penat baru pulang. Seperti biasa mandi dan terus melelapkan mata. Itulah rutin sepanjang lima hari seminggu seorang dewasa rata-rata di muka bumi ini. Lebih teruk lagi, ada yang bekerja dihujung minggu. Masa untuk keluarga mahupun teman-teman tiada terus.

Setelah melewati sebulan ditempat kerja baru, aku amat bersyukur. Segala berjalan dengan lancar. Kerja berjaya dilakukan dengan sistematik dan disiapkan. Banyak ilmu baru dipelajari. Rakan sepejabat yang baik dan professional membuatkan segalanya mudah. Kami bergaduh, bergelak ketawa, bermasam muka, tersenyum dan bertekak pendapat, namun amat menyeronokan. Apa yang diimiginasikan sewaktu di menara gading dulu, kini dilalui.

No comments: