Saturday, February 16, 2008

One In A Million - Top 4

Melangkah masuk ke pintu masuk sri pentas 1 di Plaza Alam Sentral untuk menonton persembahan perserta-perserta One In A Million agak merujakan. Top 4, menbariskan DIVA bersuara lunak Sarah Raisuddin, remaja muda bersuara serak-serak basah yang penuh tenaga Shahila, gadis dari Sabah Ayu dan perserta tunggal lelaki Abs berentap merebut gelaran “ONE IN A MILLION” musim ke-2!

Seperti semua maklum Mark telah tersingkir pada minggu ini. Perjuangannya terhenti disitu namun mungkin perjuangannya di bidang seni tidak berakhir di situ. Banyak yang harus dipelajari oleh nya. Bertimbun juga halangan yang terpaksa dirempuhinya. Good Luck, Mark!

Malam dimulakan dengan persembahan oleh Abs menerusi lagu dendangan Kumpulan Westlife, Swear It Again, sedikit hambar. Entah mengapa, ada saja yang tak kena. Mungkin lagu yang dipilih atau cara dia menyampaikannya. Apapun semoga berjaya diminggu hadapan.

Ayu menyusul menyanyikan lagu dendangan Mariah Carey. Percubaan yang berani dan agak memberangsangkan. Ada benar kata-kata juri mengenai persembahan nya. Banyak yang perlu diperbetulkan terutama bila menyanyaikan lagu berbahasa inggeris yang bernada pelahan seperti lagu yang dipilih nya My All. Sebutan nya agak kabur. Mungkin beliau mengkagumkan bila menyanyi bersama Jac minggu lalu tapi pilihan lagu kali ini mungkin bukan lah pilihan yang tepat. OUTFIT! Huh... tidak faham apakah konsep yang dibawanya. Serba tak kena! Dress seperti itu langsung tidak sesuai! Warna kelabu itu agak menyuramkan. Dengan warna kulit yang gelab, dia patut mencuba warna-warna terang dan lebih lembut. Namun, tahniah diatas keberani membawa lagu itu dan syabas kerna tidak terikut-ikut penyanyi asal ketika mendendangkannya.

Kehadiran perserta kecil molek ini memang ditunggu-tunggu. Sarah muncul dengan lagu I Turn To You oleh Christina Aguilera. Tampil sungguh bergaya bersaing vokal yang bertenaga membuatkan persembahannya ditonton dari mula sehingga keakhirnya. Cuma mengenakan kemeja berwarna hijau pisang yang terang dan skirt berpinggang tinggi berona gelap berserta kasut tumit tinggi terdedah didepan meletakkan dirinya di satu tahap kehadapan lagi didalam bidang fesyen. Namun malangnya ia belum cukup memuaskan hati para juri tapi tak mengapa Sarah cukuplah kamu memuaskan hati peminat-peminat mu yang menyokong dan mengundi kamu! Doa dan ucapan semoga berjaya didalam pertandingan ini jua kerjaya mu sentiasa mengiringimu!

Malam diakhiri dengan persembahan oleh Shaila selaku perserta terakhir. Berbekalkan lagu contigo en la distancia (when u are distance away) juga dendangan Christina Aguilera, Shaila tampil memukau dengan kemerduan suaranya. Walaupun tidak beberapa faham maksudnya namun penghayatan dan cara pembawakan cukup untuk membuat penonton layu dibuai melodinya. Sekalung tahniah buat penyanyi muda ini. Good Luck Shahila.

Siapa tersingkir seterusnya? Bersama-sama lah kita menunggunya. Menunggu keputusan yang diputuskan oleh kita sendiri!!! Mungkinkah Sarah akan mengulangi apa yang dilalui Dayang Nurfaizah pada musim yang lalu? Atau Shahila yang harus mengudur diri? Mungkin Ayu yang terpaksa akur memberhentikan langkahnya di One In A Million? Atau mungkin Abs terpaksa pulang dek penangan “Gurl power”! sama-sama lah kita nantikan.

4 comments:

aizat.cinta.goddess said...

i nak mark jugak yg mng!!!!

Ezzeline said...

link me elle.
www.imbeautifool.blogspot.com
:)
cheers~

Ezzeline said...

link me..
imbeautifool.blogspot.com
:)

Junaidi Asmara said...

first time kesini...
jumpa link di blog aben.
keep on writing.