Saturday, February 9, 2008

Ohw... 14 Febuari!

14 febuari kononnya hari memperingati kekasih! Tapi bukankah kita mengingati orang yang kita sayang, cinta setiap hari, rindu setiap detik! Mengapa pula harus ada hari yang dikhaskan untuk memperingati orang itu! Menyambutnya seolah-olah kita berlaku curang pada kekasih kita pada 344 hari yang lain itu!

Sinonimnya hari memperingati kekasih dengan sekumtum atau sejambang ros merah, coklat yang diimport, kad sebesar tapak tangan dan makan malam dihiasi lampu malam berwarna kuning di restorant lantas berhabis beratus ringgit untuk sehari itu, cukupkah untuk memperingati kekasih walhal dihati, silih berganti nama-nama insan lain yang ingin didampingi keesokkan harinya.

Kenapa tidak diingat setiap hari kekasih kita agar kita tidak bersikap curang! Supaya kita lebih jujur! Moga kita lebih mengenali hati budi masing-masing.

Simpan saja wang yang diperuntukkan untuk hari kekasih untuk masa depan. Beli sahaja ros merah untuk memujuk jika sidia merajuk, bagi sahaja coklat yang diimport bersama kad ucapan dihari jadinya, dan sambutlah ulangtahun percintaan kalian di restorant yang dilimpahi lampu-lampu romantik itu, bukankah itu lebih bererti?

No comments: