Saturday, February 2, 2008

Anugerah Juara Lagu Ke-22

siapa menduga ITU KAMU akan dinobatkan sebagai juara lagu di anugerah juara lagu ke-22? namun keputusan telah dibuat malah telah diumumkan. mungkin susun atur muzik telah menyebabkan lagu itu dijulang sebagai juara. sebagai pendengar dan pemerhati pada malam itu vokal tidaklah menyumbang banyak markah untuk kumpulan itu.


IZINKU PERGI berjaya menundukkan lagu-lagu lain dalam kategori balada. mungkin penyanyi asalnya perlu berterima kasih kepada SAARI.... sangat hebat lagu azlan abu hassan dan lirik dari sulu sarawak. meremang bulu roma ketika lagu itu berkumandang...

akhrinya Nora membawa trofi pulang ke rumah... biarpun bukan meraih menrangkul anugerah keseluruhan namun membawa trofi lagu terbaik kategori etnik kreatif sudah memadai. Tahniah Nora dan pembuat lagu dan pereka lirik.

Tidak dapat dinafikan paduan suara Lah V.E dan Jac sangat hebat. Membawa pulang trofi Vokal Terbaik sudah memadai buat mereka berdua. Syabas Jac juga Lah...

Kemenangan Mawi memang disangka biarpun persembahannya tidak lah sehebat mana untuk membawa balik anugerah persembahan terbaik namun kuasa peminat untuk mengundi menyebabkan dia membawa trofi itu...
Jinbara membuat semua bertenaga untuk menonton anugerah itu hingga kepenghujung rangcangan. Penampilan berbeza juga membuka mata banyak pihak. Pemilihan Skinny Suit beraneka warna sangat hebat. siapa kata rock band tak boleh berfesyen? tengok saja Jinbara, banyak peminat indi bersorak melihat mereka. Syabas Jinbara.

senior Aisyah juga masih hebat di pentas... suaranya masih hebat namun rezeki tidak berpihak kepadanya. Bob AF2 tidak mengecewakan peminat Faizal Tahir. Suaranya sunggu merdu dan sedap tika mendendangkan lagu kasih tercipta namun Fiq Mentor agak mengecewakan.

Andy dan Misha Omar menerusi lagu sembunyi sangat mengecewakan. Misha sekali lagi menjadi Fashion Disaster. Tak patut Misha mengunakan Jean dan baju bergitu... sedih sekali. Ajl adalah Anugerah yang berperestij bukan persembahan pentas biasa.
Gemuruh mungin penyebab Fazli Zainal kurang menyengat membawa lagu ciptaan sepenuhnya dari Hazami iaitu Harapan. Namun percubaan pertama beliau amat mamberangsangkan.
Konsep yang dibawa Ramlah Ram agak ketinggalan. Vokalnya amat membingitkan telinga ketika cuba menyampaikan nota tinggi.
Sebagai pendatang baru yang sangat muda, Sofaz perlu banyak belajar dari segi vokal hingga ke persembahan pentas dan penampilan diri.
Persembahan Datin Seri Hajah Siti Nurhaliza memang ditunggu-tunggu menerusi lagi Destinasi Cinta. Biarpun kalah namun cukuplah beliau tetap menang di hati peminat-peminatnya. Kemunculan nya kembali ke pentas tidak mengecewakan. konsep samurai yang dibawa sangat mengujakan. Tahniah Datin Seri....











4 comments:

ed pumpkin said...

ceritera cinta..
..

f said...

melets uols~!!!

mish ya!!!

muahx!

aizat.cinta.goddess said...

itu kamu sgt hot..andy saye punye!

Anonymous said...

gambong ada jak gamba juara lagu ya.
love on ya, anakmu, siska.