Thursday, December 13, 2007

Puncak Perdana...

Hari berlalu bergitu cepat. Hari untuk kembali ke puncak perdana semakin hampir dan aku masih belum bersedia. Ini adalah semester yang bakal mencabar aku.

Hidup berdikari seorangan di bumi orang agak mengerunkan. Bak kata perpatah, hujan emas di bumi orang lebih baik hujan batu di negeri sendiri. Namun demi mengejar cita-cita dan harapan mak dan ayah akan ku sahut cabaran itu.

Aku bernasib baik kerna mempunyai ramai kawan-kawan di bumi asing ini. Benarlah hidup tanpa sahabat tiada gunanya, cuma, kita yang harus memilih. Yang elok kita ambil, yang tidak elok kita jauhi.

Kawanlah tempat dituju selepas ahli keluarga untuk berkongsi masalah. Hanya mereka lah yang mampu memahami kita. Bukan kerana mengunakan mereka tapi itulah makna persahabatan.

Hari ini kita memerlukan mereka dan mungkin esok atau lusa mereka pula yang perlukan kita.

Aku bersyukur mempunyai himpunan sahabat yang pelbagai dan menerima malah memahami aku.

Wahai teman, berjumpa kita di PUNCAK PERDANA!!!

No comments: