Sunday, December 6, 2009

Rasa

Aku tertarik untuk menulis lagi. Kali ini berkisar perasaan aneh yang tumbuh nun jauh dalam dasar hati.
Puas aku untuk menolaknya tapi ia datang bertubi-tubi. Sakit! Akhirnya kubiarkan membiak.
Kadang aku bahagia, kadang aku derita menerimanya. Sesungguhnya rindu itu hadir setiap detik masa beredar.
Aku tidak pasti apakah dia merasakan yang serupa atau mungkin aku cuma bertepuk sebelah tangan.
Biarkan! Biar ku karang suapaya aku tidak tersiksa menanggung lagi.Cinta! Ya, itu adalah rasanya.
Aku tahu aku cinta, juga sayang dia malah kasih jua padanya.
Semua itu bersatu buat aku detita diulit bahagia.
Berterus-terang? Tak perlu kerna aku pasti dia tahu itu.
Ego! Itu penghalang hebat! Cuba tunduk sedikit ego dan benarkan hati dan perasaan menguasainya.
Rasa ini terus terpendam dan membiak dan membunuh aku.

No comments: