Tuesday, November 3, 2009

Demam


Kepala pusing tatkala mata terbuka subuh ini. Aduh! Demam! Aku binggung. Bangun aku terus gagah ke balik air. Mandi dan bersiap ala kadar untuk ke klinik. Seperti biasa klink Kak Za adalah tempatnya. Sengal bontot ditusuk jarum hingga kini terasa. Aku menghala ke pusat bandar, Pavilion untuk bertemu pelakon "Pisau Cukur" setelah acapkali temujanji kami tergendala. Akhirnya kami bertentang mata. Pelbagai agenda dibincang dan dibahaskan, kami tiba di konklusinya. Berjabat tangan dan terus pulang untuk berehat. 100 plus adalah teman baik aku sepanjang hari dan drama bersiri gossip girl musin ke - 2 juga. Demam ini harus segera disurutkan. Risau jika berlarutan. Lama sudah diri tidak didatangi penyakit ini. Lari jauh-jauh!


Tapi coretan dicoret untuk meluahkan rasa yang ada jauh didalam sana. Apa? Tak pasti. Rindu? Mungkin! Bersalah? Ia juga kerna melangkah pergi. Maaf! Aku pergi untuk kebaikan diri sendiri. Aku tak segah untuk membawa banyak produk. Cinta? Hurm... Keliru! Moga rasa ini cepat mati! Makin aku memikirkannya makin aku jadi gila. Sudahlah. Cukup untuk bertepuk sebelah tangan. Rindu yang hadir tak berbalas rasanya. Biarlah... Simpan jadi kenangan... Kenangan terindah. Hanya aku yang tahu dan rasa itu tetap sama sehingga nanti...

No comments: