Sunday, January 25, 2009

Ruang Kosong

Tahun baru terus menginjak laju. Tahu-tahu febuari telah menjelma. Kita makin terasa kekangan waktu. Alhamdulliah aku berjaya menguruskannya sedikit bijaksana. Namun aku tak tahu bagaimana harus aku menyiapkan coretan kali ini. Pernah aku memaksa untuk meluahkannya dalam bentuk kata-kata tapi tak bisa. Aku cuba lagi kali ini. Meniti hari-hari aku rasa binggung. Bingung sekali. Episod rindu kembali lagi? Tidak. Kali ini aku ingin tahu apa yang harus aku isikan biar penuh ruang kosong dalam diri ini.

Hampir setahun juga aku hidup keseorangan. Sunyi terasa. Oh... CINTA... ya cinta... Makin aku mencari semakin jauh ia pergi. Disaat aku meniti kejayaan yang amat payah ini, aku perlukan cinta itu tapi tiada! Maknanya tiada yang membakar semangat diri kecuali majikanku yang tersayang. Rakan karib juga banyak membantu, jika tidak, putus asa juga aku barangkali.

Kesibukan yang dicipta membuat aku terkadang alpa dengan kekosongan itu tapi bila sang suria menyembah bumi, buat aku akur untuk mengenang kembali ruang kosong itu. Pelik? Sungguh aku hairan melihat telatah manusia. Bila cinta digenggam tangan tak digenggam erat hingga jatuh baru nak tersedar. Bercinta bagai nak gila, terpisah bermusuh pula.

Kini aku terus menanti dan menunggu sampai kapan ada hati yang ingin mengisi kekosongan ruangku.

2 comments:

Anonymous said...

Cinta perlukan masa dan komitmen. Dan ketika tibanya cinta itu, ia bukan dalam keterpaksaan. ^_~

Anonymous said...

Cinta perlukan masa dan komitmen. Dan ketika tibanya cinta itu, ia bukan dalam keterpaksaan. ^_~