Sunday, August 10, 2008

Lelaki


Cerita bermula tatkala aku memandang keluar jendala melihat ragam kanak-kanak riang bermain di taman. Teringat zaman anak-anak ku yang sungguh sedih. Oh... Aku tidak seperti anak-anak lain yang bebas kesana menari. Aku dijaga rapi. TERLALU! Hidupku cuma bersama sanak-saudara, 2 orang kakak dan seorang abang.

Aku kesekolah dan pulang kerumah. Mengaji bersama nenek dan tidur untuk esok hari. Bosan bukan? Tapi itulah kasih sayang keluargaku. Sekolah menengah perjalanan hidupku tidak lah sebosan mana, bangun pagi untuk kesekolah, tengahhari ke perpustakaan dan malam ke pusat tuition. Pulang hanya pada pukul 10 malam dan tidur. Bagun seawal 3 pagi dan buat kerja sekolah yang tak pernah habis. Itulah sehingga habis tingkatan 5.

Alam menara gading bermula. Oh! Aku tak mampu hidup tanpa mereka bernama KELUARGA! Sangat sengsara! Makan kena beli di kedai, pakaian hantar ke lobi dan segala-galanya sendiri.... Benci dengan itu.

Kini, aku sudah biasa dengan itu. Cuma menunggu masa untuk membalas jasa mereka... Aku sungguh berharap... Amin...


No comments: