Sunday, April 13, 2008

Teman Terulung

Baru semalam ku kira kita bertemu di minggu mesra siswa. Terasa baru sahaja kita sibuk bertanya nama. Sebenarnya kini kita sudah berada di penhujung semester 5, tinggal beberapa detik sahaja kita akan berpisah, meninggalkan Puncak Perdana.

Begitu sekejap masa berputar, terlalu cepat waktu beredar... Aku pasti merindui saat-saat kita di kelas. ohw... akan hilang lagi satu zaman selepas alam persekolahan. Rindunya aku pada teman kelak.

Lydia bt Saron, nama itu senangtiasa berada di minda. Makian nya mampu membuat jernih air mata aku gugur menyembah bumi. Tak mengapa itu tandanya dia sayang pada ku. Itu maksudnya dia mengambil berat perihal diriku. Namun kehilangan kawan seperti ini PASTI aku elakkan. Teman terulung pasti tiada taranya.

Pernah ketika aku jatuh. Dia terus kekal disebelahku menarikku agar melompat lebih tinggi lagi. Dya, meninggalkanmu adalah satu kesilapan. Ohw, mesti semua tahu dia seorang panas baran, namun itu menjadikan dia seorang yang insan dan mengajak yang lain juga agar bergelar manusia.

Alisya Alwi, Chicha @ siska juga perawat luka di kala duka. Dia hadir dikala aku memerlukan. Berduka bergembira bersama.

Dya dan chicha hanya kalian yang memahami aku sepanjang lima semester bersama...

2 comments:

cha said...

i love you always elyas. mama!

Camar Sendiri said...

will always b with u.. "sahabat"
cukuplah satu perkataan aku mendefinasikan kamu.. =)