Tuesday, March 18, 2008

Perginya Nek Ibuk

Hujan turun begitu lebat sekali seakan memahami hati ku yang sedih pilu ini. Jiwa meronta untuk pulang ke bumi kenyalang tapi apakan daya aku ke sini untuk menuntut ilmu. Nek ibuk aku minta maaf tidak disamping mu ketika israil datang menjemputmu pulang ke maha esa.

Ingin sekali bersama ahli keluarga yang lain menguruskan mu tapi aku harus tetap disini menuntut ilmu. Kata israq akan banyak lagi detik yang pasti aku tertinggal. Kata israq lagi pasti arwah tak mahu aku balik untuk bersama yang lain.

Mungkin benar apa yang israq kata, kehadiran aku akan lebih mengusutkan keadaan. Cuma aku terkilan! Sungguh terkilan. Aku bukan cucu mu yang terbaik! Mungkin hari raya yang lalu adalah kali terakhir aku menyarungkan baju di tubuh mu. Itu adalah kali terakhir aku menyuap rendang di bibir mu. Jika ku tahu itu yang terakhir pasti aku luangkan lebih banyak masa untuk mu.

Aku benar-benar merindui mu. Saat ini mahu sahaja aku laungkan pada semua supaya mereka faham dan dalami perasaanku. Ingin sekali aku lari dan pergi untuk bersama-sama memandikan mu.

Tapi apakan daya tuhan lebih menyayangimu. Siapalah aku untuk melawan takdir. Hanya doaku mampu mengiringmu. Maafkan aku ibuk aku tiada disitu. Maafkan aku! Maafkan aku!

Al-fatihah…

5 comments:

aben. said...

elle.
kematian itu pasti.
jgn sedih.
pasti ruhnya aman disisi tuhan.
Al-fatihah..

Anonymous said...

takziah atas pemergiannya. semoga Allah menempatkan nya bersama org org beriman ;)

ed pumpkin said...

my condolences to u n ur family..

Anonymous said...

i faham ur feeling.
u be strong okay.
my condolences to u n ur family..
T_T

cha said...

mama siska kuat ya. takziah buat mama dan keluarga. al-fatihah.