Sunday, April 18, 2010

ABPBH 09


Anugerah Bintang Popular Berita Harian 2009 (ABPBH 09) baru saja melabuhkan tirai. Agak lewat sedikit. Kali ini pergi sebagai pemerhati. Tidak membawa sebarang selebriti. 

Bersama Dayang Nurfaizah @Post Party
Bersama Jac @Back Stage

Hanya 2 keping gambar yang sempat diabadikan melalui telifon bimbit. Semuanya bagai tak kena. mungkin kerna kita dikejutkan dengan perginya seorang pelawak 2 hari sebelumnya.

Al-Fatihah buat Arwah Din Beramboi, Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Amin~

Persembahan pembukaan adalah antara beberapa persembahan Favorite aku. Gabungan Faizal Tahir & Bunkface benar-benar menjadi. Oh! Gamat Arena of Stars, Genting Highland jadinya.  



Persembahan tribute lagu-lagu KRU & Feminin  tidak begitu menjadi. Dimana silapnya? 


Persembahan tribute buat Dato' Khatijah Ibrahim juga mencuri mata penonton pada malam itu. Mungkin gabungan Malaysia Soulful Singer, Dayang Nurfaizah dengan pendatang baru, Alyah tidak begitu menyegat tapi kehebatan Dayang diatas pentas begitu memukau.



Persembahan penutup juga tidak mungkin dapat dilupakan. Gabungan Awie bersama Wing, Black (Mentor) dan Jac begitu menyegarkan.


Terakhir adalah sedutan saat Anugerah Bintang Paling Popular ABPBH 2009 diumumkan. Dan sedutan ucapan terakhir Dato' Siti Nurhaliza setelah menarik diri dari ABPBH. Menang dengan undian sebanyak 225, 300 undian.


Disaat tulisan ini dititip, kita dikejutkan dengan perginya vokalis kumpulan Spin, Achik atau nama sebenarnya Abdillah Murad Md. Shari pada usia 27 tahun menghadap Ilahi. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan-kalangan orang yang beriman. Al-Fatihah.
 


2 comments:

aben. said...

elle!
hm.
rindu gila!
elle!
dah gemuk sket!
hepi eh?
hihi.
btw.
rindu sgt2.
nak mati.
haha.
take care elle.plz.for me at least.

Little Brat™ said...

thanks aben..
u t.care too!
nanti uol semua dh settle we'ol lepak ou k!
;)

p/s : i miss u too!